Medicininė pedagoginė kontrolė, jos uždaviniai ir vykdymo formos

Medicininė pedagoginė kontrolė, jos uždaviniai ir vykdymo formos.
Medicininė pedagoginė kontrolė.
Medicininė pedagoginė kontrolė – tai gydytojo ir trenerio (pedagogo) atliekami tyrimai treniruočių ir varžybų metu, jie leidžia įvertinti fizinių krūvių įtaką sportininko organizmui.
Medicininiai ir pedagoginiai stebėjimai yra būtini dėl keletos priežasčių:
·           Spręsti apie organizmo f-cijų  atsistatymą po treniruočių ar varžybų vien pagal sportininko savijautą ir darbingumą negalima, nes jie kurį laiką gali būti geri funkcijoms ir neatsistačius.
·           Užsitęsus  organizmo funkcijų atsistatymo periodui, tolesnės treniruotės neefektyvios, jos net gali sukelti patologinius procesus sportininko organizme. Dėl to reikia sekti organizmo f-cijas ir pagal jas koreguoti krūvius. (treniruočių krūvius – keisti. Po varžybų – atstatyti.)
·           Kiekvienas sportininkas savaip reaguoja į fizinį krūvį, dėl to šie stebėjimai leidžia individualizuoti treniruotes, geriau jas planuoti.

Medicininės pedagoginės  kontrolės uždaviniai                                                     
Atliekant medicininius pedagoginius stebėjimus sprendžiami tokie pagrindiniai klausimai:
q Įvertinamos treniruočių vedimo sąlygos ir organizavimas.
q Patikrinama trenerio ar pedagogo darbo kokybė medicininiu požiūriu
q Patikrinama sportininkų sveikatos būklė arba įvertinami jos pakitimai
q Išaiškinamos prepatologinės būsenos ir patologiniai pakitimai, kurie gali atsirasti treniruočių metu.
q Įvertinamas specialus sportininko treniruotumas, nustatant organizmo f-cinę būklę.
q Įvertinimas taikomas treniruočių sistemos adekvatiškumas sportininko fiziniam pasiruošimui, kad būtų galima tobulinti planavimą ir individualizuoti treniruotes.
q Po didelių fizinių krūvių parenkama ir įvertinama medicininės,  pedagoginės ir psichologinės priemonės ir metodai, reikalingi organizmo funkcijoms atstatyti (medikamentai, fizioterapija, įvairios masažo rūšys, vandens procedūros, pirtis.
Medicininės pedagoginės kontrolės metu gydytojas pakartotinai įvertina fizinių pratimų poveikį sportininko organizmui, kurį anksčiau tyrė gydytojo kabinete, tyrimai atliekami betarpiškai treniruočių ar varžybų metu padeda patikslinti sportininko organizmo funkcinės būklės kitimus, be kurių negalima įvertinti treniruotumo lygio.

Sprendžiant treniruotės proceso valdymą keliami tokie MPK uždaviniai.
1.        įvertinti įvairių taikomų kontrolės priemonių sudarymą, pasirinkimą ir nuoseklumą vieno užsiėmimo ar mikrociklo metu.
2.        nustatyti pratimų kartojmo kiekį ir  poilsio trukmę tarp jų.
3.        nustatyti krūvio dydį trukmę ir jo adekvatumą sportininko galimybėms.
4.        įvertinti atsistatymo trukmę ir pilnavertiškumą po vieno (sunkiausio) užsiėmimo ar keletos mikrociklų metu.

5.        įvertinti tam tikro etapo treniruočių rezultatus (po treniruočių stovyklos, po paruošiamojo periodo, priešvaržybinio pasiruošimo ir kt.)