1.Dinamiškumas – spontaniškumas –
netiesiškumas. Dinamikos dėsnis – tas pats tikslas visada atliekamas skirtingu
būdu.
2.Stabilumas. Krizės judesių
elgsenos stabilizatorius.
3.Gebėjimas mokytis
(adaptatyvumas) iš aplinkos.
- Judėjimo spontaniškumas, pvz., judesys atliekamas spontaniškai, kei einant norime nuo striukės nuvalyti kažką, tai nuvalome ta ranka, kuri mums einant būna priekyje (žengiant dešine koja, nuvalome kaire ranka).
- Judesių stabilumas – judesio atlikimo tikslas yra stabilus (išmokęs rašyti dešine ranka, mokėsiu rašyti ir kaire, ir net kojomis).
- Judesių savireguliacija – “smėlio pilies” fenomenas. Galvos smegenys savireguliacija priima informaciją, kaip mums reikia judėti.
- Judesių bifurkacija – “spontaniški pasirinkimai”. Bifurkacija – automatiškas apsisprendimas į kurią pusę aš eisiu.
- Sudėtingas kryptingumas – ketinimai, norai suformuoja elgsenos atraktorius.
- Atraktorius – ta patraukli savybė, kuri traukia atlikti kitą judesį (pvz.: išėjus iš vienos paskaitos, einama į kitą). Atraktorius yra tikslas: noriu įmesti į krepšį.
Gebėjimas
mokytis – (iš aplinkos) – adaptyvumas (prisitaikymas).